Friday 24 June 2011

ReAkSi FiRsT tiMe jAtOh CiNtAN..?!!!

Assalamualaikum...=) huhu...di mlm yg sgt sunyi nie aku nak share2 la ngan kamu2 ttg ape yg aku dah bace kat satu buku nie yg betajok "Rahsie Hati"...bkn bace je tau, siap kaji skali...haha...terer x..?! =P so, ape yg aku nak kongsi nie adelah ttg reaksi atau pown bahase badan yg selalu berlaku apabile kite dgn seseowg yg kite sukai...kire macam cinte pandang petame laa...haha...lalala~ aku nie bkn laa nk jiwang n bukan jiwang pown..!! just 4 share...hehe...byk gak ciri2 yg aku bace...tp aku kongsi kan ckt laa...hah..!! nak tau pe die...jom skodeng..........

hah..!! kini bemule la skodeng kite......

  • first skali, ini lah yg paling utama iaitu "perasaan berdebar"....haha...debar x..?? da menjadi lumrah manusia, tiap kali kite betemu ngan seseowg yg kite suke aty kite nie bedebar jek...tipu la kalo x bedebar kan...jika kite x nampak die, aty kite nie x tentu arah jek...tetunggu2 jek kedatangan si die...kan..?! x yah nak tipu laa...hehe...=)
  • kebiasaannye, kite akan jadi x tentu hala bile si die duduk or berdiri bedekatan dgn kite...terasa bagaikan nak lari je dari ctu...kan..?? haha...tp, da ade peluangkan...ontok2 yoola...bley jek kalo nak dok bedekatan ngan die, tp jgn rerapat...bahaye..!! x sopan...hehe =)
  • everytime kite beborak ngan die jek, lidah kite jadi kelu...x tau nak ckp ape bile kite bertemu ngan si die...cube bayangkan, kite berdue je ngan si die...then, mesty la kene borak2 kan...secare otomatik kite blur jap, x tekeluar kate2...jgn kan kate2 sore pown x dengo...haha...betol x..??
  • hah..!! yg nie mesty penah belaku kat kowg...tetunggu2 msg or call dr si die...kan..?! mcm kwn aku, name die mek noi (name samaran) selalu jek tetunggu2 msg si ekal (that boy)...kalo x de sebarang call or msg, merungut je la die...haha...aku yg dok sebelah die kene byk besabar...@_@" jgn mara ye mek noi...=P
  • nie plak kalo kat fesbuk...kalo die x on9 je, mule la gelisah, x senang duduk...tetanye2 "mane la die nie, slalu bukak jam skunk"...pastue bile da tunggu lelame, tgk plak si die baru on9, mule la kite plak off9...kire cam majuk la tue...adoaiii....x paham aku...+____+'
  • hehe...kalo temimpi die plak, bile bgn pagi je...senyum jelaa kejenye...mood baik jek...kire nye ary tue, ary yg plg indah skali...hahaha...senget...sume keje bejalan lancar...

hehe...mcm cite nie...'the prince who turn into the frog'...
cinte petame diowg bez sgt2...kalo nak tau layan cite nie okeyh..!!

perghh..!! penat la tulis...sambil nak gambarkan keadaan tue...sume kat atas nie, aku da kaji...sume nye betol2 belake...betol x mek noi..??! hahaha...actually, byk lg...tp aku x tau nak bg gambaran mcm mane...kene rase sendiri laa kowt...so, sesape2 da penah rase cinte petame tue, ginilah kowt keadaan die...kan..?! anyway, sebenarnye kite dpt rasekan apabile seseowg tue ade aty ngan kite...sumenye belaku bermula dgn bahase badan...tau x ape tue bahase badan..?! kirenye mcm, kite dpt kesan yg seseowg tue sdg pehatikan kite, selain tue, perangai or tingkah-laku diowg pown kite da bley tahu...kan..?! hurmm...lastly, sesory la yea, kalo ade yg tesalah tulis...niat di aty nak share2 jep...okeyh! kalo betol la mende nie baguslah...!!! hehehe...k, Assalamualaikum....=)

No comments:

Post a Comment